Do 13 kwietnia 2015 r. zainteresowane osoby mogły składać prace na konkurs na koncepcję graficzną promocji Pawilonu Józefa Czapskiego, który zostanie uroczyście otworzony 22. kwietnia 2016r.
Praca konkursowa – jak czytamy w zaproszeniu opublikowanym w 2015 r. – miała stanowić koncepcję szaty graficznej plakatu, na którą składają się następujące elementy: konstrukcja graficzna, w której ustala się wygląd (m.in. kolorystyka, elementy dekoracyjne, krój czcionki) i rozmieszczenie elementów (treści). Koncepcja ta będzie stanowić bazę dla szaty graficznej, która zostanie rozwinięta i dopracowana w wyniku realizacji umowy zawartej ze zwycięzcą konkursu. Zamawiający będzie miał możliwość ingerencji w dopracowanie i rozwinięcie koncepcji w toku realizacji tejże umowy, uzyskując tym samym wpływ na efekt końcowy.
Prace konkursowe miało ocenić jury w składzie: Olga Jaros, Joanna Żychowska, Luiza Berdak, Mateusz Woźniak, Henryk Woźniakowski.
Nagrodą w konkursie było zawarcie umowy na opracowanie pracy konkursowej wraz z księgą znaku/ manualem obejmującą następujące kreacje: • Reklama prasowa; • Reklama internetowa; • Plakat B1; • Citylight; • Bilboard; • siatka wielkoformatowa/ baner • flaga • zaproszenie; • ulotka; • okładki oraz szablony Wydawnictw: – Przewodnik dla dzieci; – Przewodnik dla dorosłych; • przykładowe gadżety reklamowe.
„Muzeum Narodowe w Krakowie oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej rozstrzygnęło konkurs na opracowanie koncepcji layoutu wraz z hasłem promocyjnym plakatu reklamowo-informacyjnego Projektu „Budowa Pawilonu Józefa Czapskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie”.
Najwyżej została oceniona praca Studia Type2 prowadzonego przez Filipa Zagórskiego i Rafała Benedeka.
Kampania promocyjna z wykorzystaniem zwycięskiego projektu ruszy na początku roku 2016″.
Kampanię otwarcia Pawilonu Józefa Czapskiego zrealizuje natomiast firma Jero z Warszawy. Ma do rozdysponowania niecałe 1,3 mln. zł.
Wygrana spółka ma za zadanie zaplanować, przygotować, przeprowadzić i monitorować kampanię informacyjno-promocyjną Pawilonu Józefa Czapskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie.
Do przetargu zgłosiło się 10 firm. Oferty oceniane były według kryteriów ceny (80 proc.) i oceny (dodatkowa kampania outdoorowa – 20 proc.).
Na ilustracji oprawa graficzna Pawilonu Józefa Czapskiego.
źródło: Muzeum Narodowe w Krakowie
Komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.